ejpeg zoekt voor u:


Web ejpegwereld

And now a word
from my sponsors!





Just For Kicks

Adopt this banner





Wikipedia Affiliate Button

maandag, april 24, 2006

Herinnert u zich deze nog? (LET OP NERD ALERT!)

Voor alle Applefans ( …en wie is dat dat diep in zijn hart nu eigenlijk niet?), is deze pagina een feest der herkenning. Dat ook Windows mensen diep in hun hart eigenlijk liever een Apple zouden willen hebben valt hier te zien. Misschien is er markt voor een alternatieve AA? De Apple (lovers) Anonymous! Voor iedereen die nog niet overtuigd is; hier een mooi staaltje Apple PR. Met dank aan PRGV en Staple.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb ook een Mac, maar toch moet ik de gemoederen even temperen. Mensen zijn volgens mij alleen maar fan van Apple omdat het alternatief zo fucking beroerd is (de consumentenbelediging die Windows heet). Fan moet je zijn van een muzikant, regisseur of een schijver, en niet van gereedschap, wat een computer toch eigenlijk is. Je gaat een schroevendraaier toch ook niet verafgoden? (Hoewel je van die mensen hebt, met name in de X-rated sector). Face it: het ding doet wat ie moet doen, maar daar betaal je ook mad geld voor. Het is godverdomme geen gunst dat die computer gewoon werkt! En dat ie der strak uitziet; sure, geil. Maar dan zou ik eerder een fanclub oprichten voor Sylvia Saint, ofzo. Die klap ik anyday liever dicht dan m'n Powerbook. Waarom ageer ik zo fanatiek tegen het computerfetisjisme? Omdat ik dagelijks zie hoe mensen erin doorslaan, mensen die op hun sterfbed ooit misschien zullen denken "waarom heb ik driekwart van m'n leven over schijven en poorten geluld, terwijl er ook nog een echte wereld is?" Ik laat uit discretie in het midden of die mensen een snor hebben.

6:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je snapte al dat ik in zin drie 'schrijver' bedoel en niet 'schijver', want het geeft natuurlijk geen pas om fan te zijn van een schijver.

Ik zeg: het gaat niet aan, die schijvers met hun eeuwige bittergarnituren, gele helmen en harde piemels in meisjesgezichten. Jongens wat een narigheid.

6:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Voor diegene die nog in de kast zitten.......

Nerds
Strebers op de maatschappelijke ladder, die meestal niet aan uiterlijk vertoon doen.

Deze groep valt van grote afstand op. Ze geven niet om hun kleding of haardracht. Kleding mag rustig 10 jaar oud zijn. Hun haar kan geknipt zijn door iemand die geen kapper is. Het is vaak één kant op gekamd of met een duidelijke scheiding in het midden. Typische nerds dragen een das op een gestreept overhemd, dat tot bovenaan is dichtgeknoopt.

Nerds houden niet van sport en lopen slapjes. Hun schoenen zijn van een vaag sportmerk. Omdat ze eigenlijk geen aandacht aan hun uiterlijk besteden, ergeren sommige mensen zich aan hen. De meeste nerds vinden hun schoolcijfers belangrijk. Ze besteden uren aan hun huiswerk om de hoogste cijfers van de klas te halen. Onderling praten ze ook veel over hun vakken. Op die manier kunnen ze nog meer leren. Het uiteindelijke doel is de universiteit. Ze willen later veel geld verdienen.

Als ze niet leren, spelen ze graag computerspelletjes. Ze houden niet van creatieve dingen op de computer. In de spelletjes kunnen ze hun fantasie de vrije loop laten. Nerds spelen vaak AD&D (Advanced Dungeon en Dragons) en role-playing kaartspellen.

Het is een misverstand te denken dat nerds van klassieke muziek, van folkmuziek of van top 40 muziek houden. Nerds luisteren meestal niet naar muziek. Nerds drinken pas bier als ze op de universiteit zitten, vóór die tijd hebben ze er geen behoefte aan.

Nerdgedrag lijkt steeds meer in zwang te raken. Het toekomstperspectief waarin nerds veel geld kunnen verdienen, kan aan deze ontwikkeling ten grondslag liggen. Daarom bestaat er nu ook dure nerdkleding, omdat er trend- en modegevoelige mensen tot de groep zijn gaan behoren.

Beroemde nerds, als Bill Gates, zijn de toonaangevende figuren. Bill draagt nog steeds geen dure kleding, hij schijnt zelfs toeristenklasse te vliegen.

11:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, inderdaad...nerdalert... Peter en Darcy hebben hier zeker van gesmuld?!

Overigens heeft Darcy zijn kledingstijl ooit veranderd? Hij zou zo tussen die 2 dames in kunnen gaan staan en niet opvallen (zou ie nog willen ook!)

10:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ooops... het zijn helemaal geen 2 dames... ik heb de foto even uitvergroot en zie nu dat er ook een meneer op staat... (ik dacht dat ik tieten zag).. tja..

10:08 a.m.  
Blogger ejpeg said...

Ik denk dat Peter en Darcy deze post samen hebben bekeken…

2:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

MC, heeft Bill Gates een toeristenklasse in zijn privéjet laten bouwen?! De vrek!

2:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home