ejpeg zoekt voor u:


Web ejpegwereld

And now a word
from my sponsors!





Just For Kicks

Adopt this banner





Wikipedia Affiliate Button

donderdag, september 25, 2008

I'm a PC and who cares?

Microsoft probeerde het eerst met Jerry Seinfeld (Why? Why? Is dan alles maar te koop?) en nu hebben ze een nieuw wapen ingezet: "I'm a PC" (zie hieronder).

Eindelijk voelt Microsoft dan toch de hete adem van de firma Apple in de nek. En er moet geadverteerd worden, vindt men in Redmond. Dus maken ze een spin-off van de Apple 'Get a Mac' campagne (in het begin laten ze zelfs nog een look-a-like van John Hodgman zien voor het geval je hem niet meteen vatte). Verzin dan iets geheel nieuws! Als je geschoren wordt moet je stil zitten en je niet gaan verdedigen. Dat het probleem niet met advertising is op te lossen wordt hier mooi duidelijk gemaakt. Saillant detail is dat de Microsoft ads zijn gemaakt (geschreven, ge-edit etc.) op (u raadt het al): een Mac!

De eerlijkheid gebiedt hier te zeggen dat Apple zich een beetje verslikt heeft de laatste tijd. En een .Mac naar MobileMe switch en de iPhone 3G en de App Store lanceren was iets teveel van het goede. Het leek allemaal wel op Windows (van horen zeggen): traag, veel herstarten en crashes. Maar Apple zou Apple niet zijn als ze dat niet asap zouden rechtzetten; de updates (gratis) volgden snel en mijn MobileMe account werd ongevraagd gratis met een aantal maanden verlengd (bij sommigen zelfs meer). Zo doe je dat.

NB Broer Paul had nog een aanvulling. Kijk hier!

3 Comments:

Blogger Daan Boon said...

Ach ja... maar voor Apple zijn er veel minder/geen games. Plus dat ik kan niet Maxen op een Apple :P

Dus ik blijf lekker bij mijn Windows machine :)

7:57 p.m.  
Blogger ejpeg said...

Geen games vind ik wel een hele boude stelling, minder kan ik me in vinden ;-) Voor de iPhone daarentegen begint het lekker op gang te komen in de voornoemde App Store. Strata 3D niks voor jou?

9:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

In de film: "Pirates of Silicon Valley"
zegt Steve Jobs (mac): our product is better
waarop Bill Gates (microsoft) antwoord: it doesn't matter

I guess in the long term it did matter.

rrrobbie

10:37 a.m.  

Een reactie posten

<< Home