ejpeg zoekt voor u:


Web ejpegwereld

And now a word
from my sponsors!





Just For Kicks

Adopt this banner





Wikipedia Affiliate Button

maandag, oktober 22, 2007

ejpegwereld mobiel!

Helemaal vergeten (het was al te zien op de foto in de vorige post), maar sinds een week of drie is ejpegwereld ook mobiel! Of beter gezegd, zou dat moeten zijn. Want nu heb ik wel weer voor het eerst sinds 1995 mijn beschikking over een Apple computer (hoe zou het mijn trouwe Performa 630 vergaan zijn?), maar nog geen prive-aansluiting op Internet. Wat is er nu namelijk het geval?

Op Curacao zijn er drie spelers op de markt voor (al dan niet mobiele) Internetaansluitingen. Te weten; MIO, Scarlet en UTS/Onenet. Maar geen van deze heeft voor mij de perfecte oplosssing. Mio is namelijk volledig afhankelijk van de voorradigheid van haar USB modems
. En u raadt het al: ze zijn niet voorradig. Ook bieden ze maar 256 Kbps en kost het plm. Naf. 150 p/m. Maar dan ben je wel volledig mobiel. Scarlet biedt ongeveer hetzelfde. Maar dan niet mobiel, want met een stom kastje (bijgenaamd: "het konijntje"), aangezien mijn Mac Powerbook G4 geen PCMCIA-card kan herbergen. Dus geen optie. Dus blijft over Onenet/UTS. Hier heeft men de beste deal 1 Mbps voor Naf. 125 p/m. Maar je moet wel een vaste telefoonlijn hebben. Echter dan moet je wel met de firma UTS dealen en over de klantenservice van UTS doen de meest verschrikkelijke verhalen de ronde. Een keus tussen drie (!) kwaden maar liefst.

Toch denk ik voor Onenet te kiezen. Met een kleine extra router is namelijk het hele huis een 'hot zone'. Ofwel je eigen Wi-Fi hot spot, hoef ik dit t-shirt ook niet meer te kopen. Met een beetje mazzel (ku dios ke) kan ik dus binnenkort van huis uit bloggen!