ejpeg zoekt voor u:


Web ejpegwereld

And now a word
from my sponsors!





Just For Kicks

Adopt this banner





Wikipedia Affiliate Button

zondag, maart 23, 2008

iPhone por fin!

Noem het voortschrijdend inzicht, noem het ongebreidelde gadgetgeilheid; feit is dat ik het niet kon laten. Inmiddels ben ik alweer twee weken de gelukkige bezitter van een iPhone. Gezien de ontwikkelingen op professioneel gebied had ik echt een nieuwe telefoon nodig (fuck LG). Aangezien er maar één was die ik echt graag wilde hebben, heb ik mezelf maar eens fijn getrakteerd. Dankzij eBay kon ik een week later al richting postkantoor. En, eerlijk is eerlijk, eerdere berichten/meningen/angsten mijnerzijds bleken volkomen ongegrond.

Hij doet het perfect! Dit ondanks (of misschien wel dankzij) het netwerk van de firma UTS (GPRS rules!). Bellen, e-mail ontvangen (.Mac, Yahoo!, Gmail. You name it), agenda bijhouden (iCal), muziek luisteren (ingebouwde iPod), films kijken (alweer die iPod), SMS'en, Adress Book, spelletjes, foto's maken, alarmfunctie, timers, weersvoorspellingen, Google Maps, internet browsen, etc. (laatste punt, mits Wifi). Ook sync-en met mijn PowerBook is geen probleem, echter niet zomaar rückzichloos updaten in iTunes, dat dan weer niet. (Daar zijn ze in Cupertino nog niet zo'n voorstander van. Maar gelukkig zijn er genoeg handige jongens die dat weten te omzeilen. Nogmaals hartelijk bedankt Michael!)

Ik vraag me nu al af hoe ik in godsnaam ooit zonder dit miraculeuze apparaat gefunktioneerd heb. Alleen de iTunes store doet het niet, maar ja die werkt ook niet op mijn laptop. En misschien is dat maar goed ook. Want dan zou het faillisement met rasse schreden dichterbij komen. Het heeft een enorm hoog sci-fi gehalte deze telefoon. Ik heb medelijden met de R&D afdeling van bijvoorbeeld een Nokia, want hoe dit te overtreffen? Hier nog een mooi verhaal over de tot standkoming van de iPhone. Eindigen we met de vraag: "Will it blend?"

PS Vrolijk Pasen!