ejpeg zoekt voor u:


Web ejpegwereld

And now a word
from my sponsors!





Just For Kicks

Adopt this banner





Wikipedia Affiliate Button

zondag, mei 25, 2008

Caribische Vlootdagen 2008

Alweer vorig weekend werden de Caribische Vlootdagen 2008 gehouden in de haven van Willemstad. Daarvan nu pas een kort verslag, want (u kent het ondertussen wel; een luxeprobleem) druk geweest. Dus zondag's even lekker er tussenuit. Alhoewel lekker; het was bloedheet en er waren ongeveer 3 miljoen mensen op hetzelfde idee gekomen. Het was knetterdruk dus. Een dik half uur wachten voor je een schip op kon was niets.

Ben toch twee schepen wezen bekijken; de kustwachtcutter 'Panther' (maar het kan ook de Poema geweest zijn) en de HMS 'Jan van Galen'. Nu hoorde ik later van anderen dat dat ook de schoonste waren geweest, dus goede keus. De Franse boot zag er inderdaad uit als de oorsprong van het gezegde 'Met de Franse slag'. Dus die ben ik maar voorbij gelopen. Verder was het leuk om de, ondanks de basiskleur grijs, toch grote onderlinge diversiteit te bespeuren. Zo kwamen de heren van de Royal Trinidad & Tobago Coastguard uniformsgewijs zo uit een Kuifje verhaal stappen. Poor bastards… Op het Nederlandse schip was zelfs zelfgebakken brood uitgestald. Waarbij opviel dat niemand het kon laten er even met een vinger in te prikken. Onderhavig brood zag er dan ook niet uit. Ook een leuke vondst was het langlaufen voor de kleintjes bij het Korps Mariniers.

Na twee uur rondbanjeren aan weerszijden van de Annabaai vond ik het welletjes en ging ik met een lichte zonnesteek en een aantal fraaie plaatjes (de camera vd iPhone kan niet zo goed overweg met echt fel zon-/tegenlicht, vandaar de 'grauwsluier') snoepjewaarts.
















2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je maakt het weer goed met enorm veel foto's !

11:03 a.m.  
Blogger ejpeg said...

Ik doe mijn best!

8:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home